Try n Error..

Live Nikon Life...

tension study... arghh...
cooll azfar... cool.. ekekeke

hermmm...
sentuh pasal gambaran nih...
meh aku citer sket sejarah awal aku...

aaaaa....kebanyakkan gamba yang aku edit..
aku touch up.. semua aku pakai imaginasi sendiri..
ada ramai tanya aku..
mana aku belajar...

kebanyakkan aku belaja nih semua sendiri...
aku adalah insan yang malas nak balajar pakai internet...macam cari tutorial sendiri kat internet..hohoho mmg bukan aku nya bidang.. ekekek
but dalam masa yang sama.. kebanyakkan benda yang aku wat ialah aku just tgk n view picture2 dari org2 yang lama dalam bidang nih...
aku wat banyak andaian dalam gambar diorang..

means setiap apa yang org tanyakan kepada diorang...
aku baca semua tuh.. komen2 dan feedback dri tuan nye gambar..
n aku akan try wat sendiri....

cth : baru baru nih aku try tnya bro pevey... dia banyak cover untuk wedding..n setiap touch up dia amat best...
so aku just antar pm kat dia.. just tanya dia pakai plug in or pakai yang sedia ada kat software adobe..
n bila dia reply just pakai setting yang sedia ada.. aku pun akan try gak cari sampai jumpa.. ekeke but tak la sampai leh jadi macam gamba2 dia...
kebanyakkan otai2 n orang lama jarang bagi direct kat kita.. diorang akan banyak bagi clue..
semua tuh atas usaha kita untuk cari.. dan dari situlah penting nya kita tahu semua setting n function setiap kegunaan button function tuh..

cara lain untuk belaja.. hehe of coz la gi kelas diorang wat... but every sen yang korunk labur pasti berbaloi...

selain tuh korunk leh gi tgk blog2 photog yang dah lama dalam bidang nih.. n tanyakan diorang... ada yang akan bagi direct.. ada yang akan just bagitau je wat tuh wat nih.. but not so details.. so korunk kena banyakkan imaginasi...

Sweet gurl..
gamba nih aku try enhance color dia pakai LAB Color..

kepada yang berminat bidang nih.. jangan putus asa.. cari lah senior2.. or guru2 yang lama... banyak belajar n menuntut dari diorang...
kejar diorang... hormat diorang...
walaupun korunk keluar kos sket... pasti pulangan dia amat besar pada masa depan...

p/s : heheh aku start godek 'kedaigambar' sejak aku ada 'dia' ekeke... kalau idak.. harapan.. ahaaha.. kepada yang bertanyakan kepada aku... aku akan tolong sedaya yang aku tau je.. maybe application tak leh pakai kat semua gambar... kat situ perlukan imaginasi dan passion korunk.. selama mencuba....

* aku tak lah sehebat mana.. still budak mentah yang masih lagi mencari ilmu...


regards,

azfaryaacob
ym : Mr_ViniL
email : ViniL_88@yahoo.com

0 koMeN: