Sambungan...


so aku ngan family bertolak ke negeri tersebut pada 15hb...
sampai sana dah petang pon...
tapi sepertimana yang kita semua sedia maklum...
kul 6++ dah hampir gelap pun kat sana...

so hari pertama kat sana... jalan2 kat culture village...
kg nih betul2 kat bawah kaki gunung santubong...
kat cni ala2 mini malaysia laa.. tapi nih nih mini sarawak...
kat cni semua umah2, culture.. pakaian dan tarian setiap kaum kat sarawk dipertontonkan...
show tuh kul 11.30.. seb bek sampai kul 11.15... so leh la tgk performance penaari2 kaum dia....


haha ntah tiang apa ntah aku bergamba tuh




so nihh la gambaran lebih kurang kat pintu masuk... masuk2 je kamu semua leh nampak.. gunung santubong... tuh kat belakang tuh... tapi aku tak sure yang mana satu.. sebab ada 2 aku nampak.. hahah


so kebanyakkan umah2 nih telah dibuat utuk memudahkan para pegunjung mengetahui.. macam mana bentuk umah kaum2 tuh.. macam mana dalam umah itu...
hehe tapi setiap umah yang ada kat sana sangat2 unik.. keh keh.. overall direnobetkan lagi bagi keselesaan pengunjung.... huhuhu


nak pakai pakaian kaum2 dia leh.. tapi kena sewa lak huhu... mahal syiutt.... Rm10/set... haiyakkk.,...


so kat bawah nih gambaq aku kat sana... let the picture tell u all d story la... ley tak? hahaha

  • antara gambaq2 aku kat kg tuh... ada banyak lagi... skit2 aku upload.. hehe nak tulung kemas umah la nih..


  • hahaha art muzium kan? so jangan tanyak banyak kenapa tulisan dia mcam tuh... hehe



  • yang nih gamba kat tebing sungai sarawak.... ada sampan kalau nak ke seberang.. ada bangunan lama... brooke nya bangunan.. (lupa lak nama bangunan tuh)


ada lagi gambaq lain akan menyusul... so biar masa menentukan bila gambaq2 nih nak dimasukkan .... hehehe

p/s : cuti dah nak abih.. kena ready mental ngan fizikal sebelum masuk blajaq balik nih... hik3 (^_^)

2 koMeN:

eppygurl said...

uit.best btoi g srwk.. ^___^
haha tp npe gmbo dek na xde?

ViNiL said...

heheh ada.. coming soon...