fuyooooooh

heheh baru tadi aku men2 ngan kamera aku nih..
pastuh terpikir2 plak.. aku dah beli second hand...
shutter release nih mesti manyakkkkk punya...
so aku shoot la beg aku yang satu lagi tuh.. tak pernah pakai sangat pun..
beg tuh beli second gak.. condition cun!
aku dah jaga..~~ komperm la cun!
nak jual.. tapi tak tersempat aku...
nanti aku letak gamba beg tuh untuk tatapan umum.. ngee~~


citer pasal shutter count aku..
kadang2 mesti orang yang tak tau pasal dslr nih takkan amik kesah sangat..
shutter count nih penting...
sebab lagi banyak kita snap.. lagi banyakla counting tuh.. so lagi murahlah kamera kita tuh nanti..
haha macam kete la.. lebih kilometer = lebih murah kalau jual nanti..
n bila dah sampai waktu.. kena servis.. lebih kurang enjin jugak la..
abih minyak itam.. rosak kete.. so kena tukar minyak itam.. hee yang nih kena tukar dia nyer shutter... n benda nih kalau tukar mencecah rm300 and above.. kurang takde rasanya...
aku install Opanda IExif 2.3 tadi.. saja nak tgk shutter count aku...
hehe shutter aku sangat banyak~~~ wohooo





49985 tue... means aku nyer kamera dah tangkap gamba sebanyak tuh..
oohoooo mana mungkin? hehe mungkin2.. sebab aku beli second...

p/s : benda nih penting kalau kamu semua nak cari kamera scnd hand.. pastikan shutter tuh tak ramai~~ (^_^) kecuali dia dah tukar baru.. kang jam.. korunk gak yang rugii~~

0 koMeN: