weird

sunset

kenapa masih ada manusia yang pelik..
haha tak reti mengaku kesalahan sendiri..
walaupun dah tahu diri dia bersalah..
kenapa mesti bercakap n mohon maaf dari pada pihak lain..
sedangkan diri sendiri masih mampu bercakap dan memohon..

(-_-) huh~

walaupun selagi kita digelar manusia..
ye.. tiada yang sempurna.. tapi berusahalah menjadi yang lebih elok..
bukan untuk kebaikan semua.. bahkan menguntungkan diri sendiri..
tidakkah kau berasa malu, manusia..

(-_-) herm~

perlukah kita menyusahkan orang lain demi kepentingan diri sendiri?
perlukan orang disekeliling kita harus benci dan menyampah melihat diri kita?
come on manusia...
kau pun tahu apa kesalahan mu kan?
apa tunggu lagi?
terus terang akan kesalahan n kesilapan mu itu..
bukan semua orang tidak mempunyai masalah..

(-_-)

hidup ini sebolehnya jangan kita menyusahkan orang lain wahai manusia..
walaupun kau rasa kau itu tidak begitu..
tapi percaya lah..
dengan perasaan dan ego kau itu..
pasti dirimu akan hancur..
tidakkah kau merasa malu...

(-_-)

perlukah semua orang menegurmu?
ya.. jika perlu apa salahnya kan?
tapi bila setiap teguran itu bagaikan mencurah air di daun keladi..
maukah kau salahkan orang sekeliling kamu?
come on manusia..
bukan semua wanita harus dilayan sama seperti kamu melayan kekasihmu itu...
jelik pemandangan.. menyampah rasa di dada...
argh.. biarlah kau manusia..



*...aku mengunci mulutku agar aku tidak seperti kamu wahai manusia.. berdiam lebih baik dari bercakap kata kata yang berbaur dan masih hendak mempertahankan diri yang penuh dengan keegoan.. aku memohon dari ilahi dengan segala kudrat yang ada agar kesabaran aku bertambah... ya ALLAH.. terima kasih atas segalanya..


regards,
azfaryaacob

4 koMeN:

khaL_eLLa said...

cantek gambar sunset... ngee~~

azfar.. aku nak copy entry ko ni bleh..?? huhu..

ViNiL said...

hahaha copy la~

Anonymous said...

saya pun nk copy juge...
penuh puitis dan tersirat..hehe

ViNiL said...

hahaha... amik je..